COVID-19 – MOP – Pięć sposobów ochrony pracowników służby zdrowia
Personel medyczny2 kwietnia 2020 r.
Pracownicy służby zdrowia stoją na czele codziennej walki o powstrzymanie wirusa i ratowanie życia. Zdjęcia, które przedstawiają ich wyczerpanych ciężkimi zmianami, poruszyły świat, dlatego ich bezpieczeństwo jest niezbędne, by w czasie kryzysu mogli pracować w odpowiednich warunkach. Ochrona jest priorytetem, piszą eksperci MOP (Międzynarodowej Organizacji Pracy) Christiane Wiskow i Maren Hopfe.
- Co musi być zrobione?
- Dbaj o bezpieczeństwo operatorów
Zapewnienie bezpieczeństwa i zdrowia wszystkich pracowników służby zdrowia ma ogromne znaczenie. Należy jak najszybciej przekazać im informacje na temat przenoszenia chorób, w tym na przykład aktualne wytyczne i środki zapobiegania zarażeniu. Dialog pomiędzy operatorami a pracodawcami może zapewnić właściwe wdrożenie polityk i procedur.
- Niezbędne jest posiadanie materiału ochronnego i świadomość prawidłowych metod użytkowania.
- Dostęp do paneli kontrolnych powinien być wtedy jak najłatwiejszy, aby promować zdrowie zarówno operatorów, jak i samych pacjentów.
- Pandemia naraża pracowników służby zdrowia na bezprecedensową presję.
Oprócz dużego obciążenia pracą i czasami traumatycznych sytuacji, które wymagają trudnych decyzji na tle bezprecedensowych wskaźników śmiertelności, pracownicy służby zdrowia borykają się ze strachem przed zarażeniem się chorobą lub przekazaniem jej rodzinie i przyjaciołom.
Lekcje z poprzednich epidemii, takich jak Ebola w 2014 r., pokazują, że pracownicy służby zdrowia doświadczają dyskryminacji i napiętnowania z powodu strachu ludzi przed zarażeniem się chorobą.
Integralną częścią reakcji musi być wsparcie społeczne dla pracowników, ich rodzin i przyjaciół, a także informacje i wskazówki dotyczące radzenia sobie ze stresem.
Śledź swoje godziny pracy
W sytuacjach awaryjnych pracownicy służby zdrowia proszeni są o pracę w nietypowych, nietypowych warunkach, oprócz doliczania dodatkowych obciążeń i godzin pracy oraz braku okresów odpoczynku.
- Co więcej, zamknięcie szkół i ogólnie wszystkich form życia publicznego stawia ich przed koniecznością zorganizowania życia własnego i swoich bliskich.
- Dlatego powinny istnieć odpowiednie rozwiązania, które pozwolą im zrównoważyć potrzeby usługowe z osobistą odpowiedzialnością i dbałością o własne samopoczucie.
Chroń rekrutowanych ad hoc pracowników i wolontariuszy
Aby zwalczyć pandemię, kilka krajów ucieka się do personelu tymczasowego, wolontariuszy, pracowników innych sektorów, wojska, emerytowanych lekarzy i pielęgniarek, studentów medycyny i szkół pielęgniarskich. korzystaj z gwarancji opisanych do tej pory.
Rządy powinny konsultować się z partnerami społecznymi w celu monitorowania i regulowania tych form rekrutacji. Oprócz gwarancji bezpieczeństwa i zdrowia należy wziąć pod uwagę inne aspekty, takie jak ochrona socjalna, wynagrodzenie, okresy odpoczynku i regulacja godzin pracy.
Rekrutuj i szkol innych pracowników służby zdrowia
Konieczne jest inwestowanie we wszystkie sektory opieki zdrowotnej, aby mogły rekrutować, zatrudniać i móc polegać na wystarczającej liczbie dobrze wyszkolonych, odpowiednio wspieranych i zmotywowanych pracowników służby zdrowia.
COVID-19 podkreśla pilną potrzebę wydajnej siły roboczej w służbie zdrowia jako części składowej każdego odpornego systemu opieki zdrowotnej i jest to uznawane za niezbędną podstawę odbudowy naszych społeczeństw i gospodarek oraz zapobiegania podobnym sytuacjom kryzysowym w przyszłości.